OVER MIJ

TESS VENEMA - VIRTUAL ASSISTANT

Professionele ondersteuning voor ondernemers

Zeg je Tess, dan zeg je plannen en regelen.

Al van jongs af aan stond ik vooraan als er iets georganiseerd moest worden. Of het nu om een schoolfeest ging of een familielid die op vakantie wilde, ik zocht alles tot in de puntjes uit en regelde het.

Tijdens de opleiding internationale detailhandel bleek dan ook al snel dat ik mijn ei niet kwijt kon en mijn passie voor plannen en regelen beter tot zijn recht kwam met de opleiding Toerisme. Nu kon ik naar hartenlust gespecialiseerde reizen samenstellen en regelen.

Doordat steeds meer mensen zelf hun reizen gingen boeken via internet ben ik overgestapt naar een grote verkeersschool waar ze iemand zochten die een kei is in plannen.

Hier heb ik 10 jaar lang met heel veel plezier opleidingen voor cursisten gepland, de roosters gemaakt voor motoropleidingen, de examenadministratie en andere secretariële en administratieve werkzaamheden.

Een paar jaar geleden ging het minder goed met me. Door een chronische ziekte hield ik het fulltime werken niet meer vol, liep mezelf voorbij en kwam thuis te zitten.

Het was moeilijk om te accepteren dat ik lichamelijk dingen niet meer kon die ervoor geen enkele moeite kostte. Ik had moeite om een balans te vinden tussen belasting en overbelasting.

Echter kruipt het bloed waar het niet gaan kan en was ik snel weer druk bezig iedereen in  mijn omgeving te helpen met hun administratie, plannen van afspraken en cursussen en het organiseren van feesten.

Toen drong het tot mij door dat ik niet van opgeven hou en dat ik met enige aanpassingen best datgene kan doen waar ik het meest van houd namelijk plannen, regelen, organiseren en andere mensen helpen.

Ik kom uit een ondernemersgezin en mijn vader had in het verleden al vaker gezegd dat ik voor mezelf moest beginnen.

Ik ben er volledig voor gegaan. Door veel steun van mijn omgeving, mij goed te oriënteren op de markt, opleidingen te volgen en door mijn gedrevenheid en doorzettingsvermogen heb ik nu mijn eigen onderneming en ben ik Virtual Assistant. Nu doe ik wat ik het liefste doe en wat mij gelukkig maakt.

Ik word blij van anderen helpen en ondersteunen. Ik geniet er van om structuur te brengen in een chaotische omgeving. Projecten opzetten en tot een goed einde leiden.

Als ik ondernemers kan ontzorgen en ondersteunen met als resultaat dat de ondernemer weer een goede focus heeft en zijn omzet ziet groeien dan is mijn missie geslaagd!

over virtual assistant tess

WAAROM EEN VIRTUAL ASSISTANT

Creëer rust en structuur

waarom-assistent-groningen

Als Virtual Assistant werk je virtueel; oftewel op afstand online.

Tegenwoordig kunnen bijna alle taken online worden uitgevoerd. Er zijn vele voordelen.

Time 4 Assistance:

  • is flexibel inzetbaar
  • zorgt voor minder werkdruk. Door bijvoorbeeld je dagelijkse management of planning over te dragen wordt jouw to-do lijst korter en dus ervaar je minder werkdruk
  • werkt locatie onafhankelijk. Dus geen reistijd en reiskosten
  • is zelfstandig ondernemer. Ik heb zelf ook mijn eigen administratie, planning etc. dus ik kan me goed inleven hoe het is om alles zelf te moeten doen.
  • laat je bedrijf groeien. Om je bedrijf naar een hoger niveau te brengen heb je iemand nodig die zich volledig inzet voor jouw bedrijf. Een Virtual Assistant denkt met je mee, heeft nieuwe inzichten en begrijpt wat jouw bedrijf nodig heeft. Dit vergroot de mogelijkheid tot groeien aanzienlijk.
  • is goedkoper dan vast personeel aan nemen. Je hebt geen kosten voor premies, sociale lasten, apparatuur en opleiding. Ik heb mijn eigen werkplek, computer en koffie. Jij hoeft dus niks aan te schaffen en betaalt alleen voor de diensten die een Virtual Assistant voor je uitvoert.
  • neemt taken van je over zodat jij je als ondernemer kunt richten op je core business

UITBESTEDEN

Dat kost toch geld?

Ik hoor het je denken. Werk uitbesteden, dat kost toch geld? Kijk naar wat het je oplevert!

Stel, je bent 4 uur per week kwijt aan administratie en uitzoekwerk. Een virtual assistant kost je € 42,50 per uur dus voor 4 uur per week is dat            € 170,-. Het levert je 4 uur tijd op waarin jij je volledig op je klanten kunt richten en je eigen volledige uurtarief kunt rekenen. Als dat bijvoorbeeld  € 85,- is x 4 uur = € 340,-. Een virtual assistant kost dan dus geen € 170,- maar het levert je € 170,-  op plus al je administratie is gedaan zonder er naar om te hoeven kijken.

Overtuigd? Neem dan contact op voor een eerste kennismaking!

"People don't care about your business. They care about their problems. Be the solution that they're looking for."

- Melonie Dodaro -

ONTVANG WAARDEVOLLE WEETJES
Ik ga ermee akkoord dat mijn gegevens worden gebruikt voor MailChimp ( more information )
Abonneer je nu op de Time 4 Assistance Waardevolle Weetjes Brief en ontdek maandelijks hoe je efficiënter en met meer plezier kunt werken. Tevens word je op de hoogte gehouden wanneer er een nieuwe blog is verschenen.
Ik heb een hekel aan spam. Jouw gegevens zullen niet verkocht of gedeeld worden met derden. De Waardevolle Weetjes Brief verschijnt ongeveer 1x per maand.